Sigma Technology Consulting

Bolagets välmående – den riktiga resultaträkningen för Sigma

Sigma Technology Consulting

Bakgrund

Sigma Technology Consulting säkerhetsställer en stark medarbetarupplevelse genom att ha Winningtemp som plattform.
– Ett välmående företag är viktigt och därför är resultatet i Winningtemp den riktiga resultaträkningen. Vi har en budget där vi följer upp de ekonomiska resultaten, men det är i Winningtemp vi ser trenden och prognosen, säger Daniel Thysell, Vice–VD på Sigma Technology Consulting.

Winningtemp hjälper Sigma att samla in feedback från organisationen i realtid

Video thumbnail

Sigma Technology Consulting ligger i framkant inom People Management. De säkerhetsställer en stark medarbetarupplevelse genom att ha Winningtemp som plattform samt en People Success Manager som ansvarar för att företagets teamleaders alltid sätter medarbetarna i första rum. Genom flera åtgärder där Winningtemp ingår som en del av en medarbetarfokuserad företagskultur, sticker bolaget ut i konkurrensen om att attrahera branschens stora talanger.

Sigma Technology är en del av Sigma Group och en global leverantör av produktinformation, mjukvaruutveckling och design av inbyggda system, samt offshoreutveckling. På Sigma Technology Consulting är “utveckling” ledordet och medarbetarupplevelsen deras huvudaktivitet. En People Success Manager har det övergripande ansvaret över att se till att företagets teamleaders har kontinuerliga medarbetarsamtal och “pushar” medarbetarna att knyta sina personliga mål mot bolagsstrategin.

– För oss är medarbetarnas utveckling väldigt närbesläktad med kundutvecklingen. Det är när de två fungerar som vi kan leverera ett affärsvärde. På så sätt förtjänar vi våra kunder. Vi har en People Success Manager eftersom vi ser våra medarbetare som våra kunder. Vi ska förtjäna förtroendet så att våra medarbetare vill jobba med oss. Vi är i en bransch där de kan byta jobb på en dag om de skulle vilja. Vårt intresse ligger i att ge en helhetsupplevelse som är bra och stark och Winningtemp är en del av det, säger Daniel Thysell, Vice–VD på Sigma Technology Consulting.

Daniel Thysell

Flera fördelar av att använda Winningtemp

För att följa varje medarbetare i deras karriärutveckling och engagemang har Sigma Technology Consulting valt Winningtemp som plattform. Men fördelarna att använda sig av Winningtemp har varit fler än så.

– En av våra taglines är “Vi ger dig förmåga att utvecklas” och Winningtemp fyller en viktig funktion då vi kan kommunicera att vi har plattformen för det när vi rekryterar. Alla i branschen säger det, men med Winningtemp så har vi en plattform som många konkurrenter saknar. Dessutom har flera av våra kunder köpt Winningtemp efter vi har pratat varmt om att vi använder Winningtemp som en del av vår leverans gentemot kunden. Det skapar en proffsighet att vi tar teamets välmående på allvar. Därför är det ovärderligt för oss, fortsätter Daniel Thysell.

Bolagets välmående är den riktiga resultaträkningen

På Sigma Technology Consulting brukar svarsfrekvensen bland medarbetarna vara 85 procent i Winningtemp. Medarbetarna engagerar sig i att använda plattformen för att det bidrar till deras egen karriärsutveckling.

– Att mäta är inte att veta, men du kan inte veta utan att mäta. Det hänger starkt ihop med det ledarskap du leder. Ett välmående företag är viktigt och därför är resultatet i Winningtemp den riktiga resultaträkningen. Vi har en budget där vi följer upp de ekonomiska resultaten, men det är i Winningtemp vi ser trenden och prognosen. När vi jobbar med medarbetarna får vi bättre engagemang, något som leder till innovationer hos våra kunder, tillväxt och bättre utveckling för våra medarbetare. Det här jobbet måste göras. Det är viktigt att avsätta tid för den här typen av analys, börja kravställa utveckling och gör den till en del av kulturen och belöningssystematiken. Annars är det svårt att hävda sig i konkurrensen om talanger. Vi har valt Winningtemp då det är ett bra verktyg för just de sakerna, avslutar Daniel Thysell.

Fler kundcase

Flera kunder vi är stolta över

Se alla kundcase
Avega Group

Avega Group

Bisnode Case Study
Bisnode

Bisnode